Idag blev jag väldigt glad

Jag fick ett så fantastiskt fint mail idag från en förälder och jag önskar att fler föräldrar tänkte på att ge positiv feedback till sina barns lärare. Kontakten med barn och ungdomar gör att man kämpar på med ett ofta tufft jobb. Sådana här brev gör att man orkar ändå lite mer:

“Hej Marie
Tack för ett bra genomfört utvecklingssamtal! Det känns jättebra som förälder att höra dig berätta om arbetslagets och Montessoriskolans arbete. Uppföljningen av planeringen och de personliga kommentarerna från samtliga lärare om XXX arbete är fantastiskt.

Jag träffade [XXX-lokalpolitiker] nu på morgonen, han kom från en TV-intervju om det ökande skolket i skolan och de försämrade resultaten i årskurs nio, (19-nyheterna?). Jag fick tillfälle att berätta om vårt utvecklingssamtal och beskriva det fantastiska arbete som Montessoriskolan och dess lärare gör för eleverna, (våra barn) och oss föräldrar. Jag nämnde det positiva gällande veckoplaneringen med uppföljning som loggas, möjligheten till föräldrainsikt och engagemang via lärplattformen, kommentarerna inför utvecklingssamtalen och själva utvecklingssamtalet med den uppföljningen och planering av mål och vägen dit som lysande exempel.

Han blev glad att höra att det finns positiva och bra exempel också!!

Tack för idag!”

Leave a Reply

